Wednesday, October 03, 2018

My Phd Journey

"Kenapa you nak buat phd, you nak tukar kerjaya jadi lecturer ke ?"
Org phd cuma ada kerjaya jadi lecturer ke?

"I tak tahu macam mana you boleh buat"
I sendiri pun tak tahu..tapi dah terlanjur

Itulah soalan yang selalu terima daripada budak office. Hakikatnya, nikmat belajar masa bekerja lagi bermakna daripada belajar tapi takde practical experience.

I can see my own eyes, the organizational behaviors..the approach on quality management, challenges on knowledge management etc. Cuma dengan belajar ni boleh relate to theories.

Kalau medical doctor, you need to score in your academic. Tapi phd ni you need to be consistent and committed. Lepas tu barula you build your scoring from your published journals etc.

InsyaAllah.. doakan


No comments:

Weekly Progress - (14.4.2024 – 20.4.2024)

  1. Win : Ahad- Sabtu (14.4.2024 – 20.4.2024) Work & tesis · Alhamdulillah - dapat naik kan draf sebanyak 3 kali minggu ni ; draft 26...